Waarom tijd het belangrijkste element van onze persoonlijke service is

Wij zitten al jaren in het vak. In al die tijd is er veel veranderd. Toch is er 1 iets hetzelfde gebleven. Iets wat wij, als vakmensen, misschien het allerbelangrijkste vinden: de tijd nemen om onze klanten heel persoonlijk op hun tempo te helpen.


Een bril of lenzen draag je elke dag. Het is belangrijk dat je perfect ziet. Maar ook dat je bril bijvoorbeeld perfect bij jou past. 


Je moet de tijd en ruimte krijgen om alles even te laten bezinken. Je moet je goed voelen. Daar nemen we graag de tijd voor.

We luisteren naar je

Je hebt het gevoel dat je minder scherp ziet dan vroeger? De kleinste lettertjes in je krant worden moeilijk leesbaar?

We luisteren naar je, vertellen je waarom je zicht achteruit gaat en bespreken de mogelijke oplossingen.

  • Indien nodig plannen we een oogtest in
  • Of we verwijzen je door naar de oogarts

Ruim de tijd voor een nauwgezette oogtest

Een oogonderzoek is heel belangrijk. De kleinste details maken het verschil, daarom laten we niets aan het toeval over. Het is onze plicht om je tijd en de ruimte te gunnen om de verschillende sterktes aan te voelen en je eigen mening te geven.


We voeren 2 metingen uit:

  • Een objectieve meting aan de hand van technologie en meetapparatuur
  • Een subjectieve meting waarbij je zelf aangeeft wanneer je zicht het best is


De objectieve meting is soms iets te scherp. Je geeft daarom tijdens de subjectieve test zelf aan waar je je het best bij voelt. Dat zijn de bekende testjes waarbij je lettertjes voorleest en we verschillende sterktes testen.


Twijfel je? Dan doen we het opnieuw. Tot het helemaal goed zit. Dat vinden we belangrijk.

Ruim de tijd om aan je lenzen te wennen

Als je wil starten met lenzen, vragen we je om langs te komen in de voormiddag:

  • Je leert hoe je je lenzen inbrengt
  • Je krijgt uitleg en tips over je ooghygiëne
  • We voeren een eerste meting uit


De eerste keer dat je lenzen inbrengt, maakt je oog veel traanvocht aan. Dat heeft een invloed op de metingen. Daarom vragen we je om 6 uur later terug te komen. Dan zijn je ogen gewend geraakt aan de lenzen en kunnen we controleren of alles in orde is.

Ruim de tijd om een bril te kiezen

Ook in onze sector is de digitalisering aan een opmars bezig. Je vindt online heel wat hulpmiddelen om het


brilmontuur te kiezen:

  • Testjes om het montuur te bepalen dat bij de vorm van je gezicht past
  • Digitaal brillen passen aan de hand van je webcam


We willen niet zeggen dat die hulpmiddelen geen waarde hebben maar bij persoonlijk stijladvies komt veel meer kijken. Het is bijvoorbeeld niet zo dat montuur x bij alle ovale gezichten passen. Het is complexer dan dat.

Je mag best even twijfelen over je montuur

Dat is normaal.


Van sober tot opvallend: je ziet het best eens in de spiegel. Bekijk je montuur vanuit verschillende hoeken en laat het even bezinken. Onze suggesties krijg je er natuurlijk bij. Alles op jouw tempo. Tot je voelt: “Dit wordt hem!”